Op de scooter - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Tineke Knol - WaarBenJij.nu Op de scooter - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Tineke Knol - WaarBenJij.nu

Op de scooter

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

29 Juli 2015 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

We gaan na het ontbijt op pad voor de scooters. Het was wel even wennen op die dingen maar uiteindelijk ging het prima. Veer bij mij en Fleur bij HJ achterop. We rijden naar het noorden via een prachtige scenic route. HJ en ik kregen tegelijkertijd het gevoel dat de meisjes hier zelf ook wel even kunnen rijden. Er is niemand op de weg. De meisjes nemen heel graag het stuur over. En ze zijn super enthousiast. Uiteindelijk stap ik bij Veer en HJ bij Fleur achterop. Maar dat was van korte duur. HJ krijgt enorme kramp in zijn hamstrings. De oplossing was snel gevonden. Ik bij HJ achterop en Veer en Fleur wisselen mekaar af op de verlaten wegen. Als er weer verkeer is gaan wij weer voorop. Het is prachtig hier. Witte stranden, blauwe zee en rust! We besluiten bij Gahn Dau een restaurantje te zoeken voor de lunch. We belanden uiteindelijk bij het Peppercorn resort. Wat een prachtig plekje hier. Het bountygevoel! We gaan zowel voor als na de lunch de zee in. Heerlijk! Daarna bestijgen we opnieuw de scooters. Op de rustige plekken gaan de meisjes er weer samen op. Hun dromen komen helemaal uit! Wat hier goed te merken is, is het opkomende toerisme. Er liep zelfs een grote 4 baansweg, waar meer koeien op liepen als dat er mensen op reden, een bijzondere ervaring. Nu lekker even lezen en verslag schrijven en vanavond weer uit eten in ons restaurantje.

• 29 Juli 2015 - 12:27

Inge:

Wat super om te lezen hoe jullie genieten! Ik kreeg al enthousiaste berichten en foto s van Vera.
    Geweldig hoe jullie iedere keer weer creatieve oplossingen bedenken voor de problemen ... top!
    Nog even genieten samen en dan weer naar Nederland!
    Peter en ik heb al zin om naar Schiphol te gaan en jullie te ontvangen!

• 29 Juli 2015 - 15:18

Mieke:

er wordt zeer naar het moment uitgekeken dat iedereen weer veilig en gezond en vol met verhalen terug is in Holten, tot dan!

• 29 Juli 2015 - 17:09

Wolter En Rie:

Het einde van de vakantie in zicht met een leuke afsluiting!Met veel plezier lees ik pap de verhalen voor. Zelf krijg ik zo ook een fijn vakantiegevoel! Een prachtige vakantie lijkt me met zo af en toe een hobbelt je, maar die nemen jullie met glans.
    Jammer dat we niet even naar Schiphol kunnen gaan, maar jullie bij ons thuis te kunnen begroeten is natuurlijk ook heerlijk. Een goede vlucht!! Liefs van ons beiden!

• 29 Juli 2015 - 18:45

Else:

Wat fijn dat het reizen voor de meiden zoveel beter gaat!!
    Geniet nog even aan het andere einde van de wereld en een hele goede reis allemaal.
    Lieve groeten vanuit

• 30 Juli 2015 - 15:02

Linda:

wat hebben jullie veel gedaan en wat zijn jullie op mooie plekken geweest.
    Geniet er nog lekker van en een veilige terugreis.
    liefs linda