Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Tineke Knol - WaarBenJij.nu Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Tineke Knol - WaarBenJij.nu

Can Tho

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

27 Juli 2015 | Vietnam, Can Tho

Henk Jan en ik staan vroeg op om nog te kunnen genieten van het prachtige landschap. We ontbijten, praten met Phuk, over zijn geloof, Boeddhisme, en over zijn familie. Familiebanden zijn erg belangrijk, hij wil dan ook niet weg bij zijn ouders en het belangrijkst vindt hij een peacefull life. Hij is klaar met zijn universitaire studie international business. Het wordt erg lastig om in de Mekong Delta een passende baan te vinden. Maar verhuizen is geen optie.
Om half 8 gaan stappen we over in een kleine boot. We gaan de floating market bezoeken. Onze bestuurder van de boot is een engeneerstudent die graag Engels wil leren. Hij is een hele open , vriendelijke leergierige jongen. We bezoeken uitvoerig de floating market, wat een bedrijvigheid en opnieuw weinig toerisme. Daarna gaan we naar een rijstpapierfabriek. Alles wordt hier handmatig gedaan. We gaan terug naar de grote boot waar we afscheid nemen van de crew. Het was een geweldige ervaring.

We worden met de taxi naar het West Hotel in Can Tho gebracht. Het staat in hartje centrum, ongeveer op de markt. De meiden besluiten deze middag te gaan chillen en HJ en ik willen een museum bezoeken en met een veerboot naar de overkant. Helaas is het museum dicht op de maandag. Dus dan maar meteen naar de veerboot. Aan de overkant is het een wondere wereld. Men leeft dicht op elkaar. Het oogt gezellig en sociaal. Wel is het er erg vies, veel zwerfafval, ook naast de afvalbakken. We zijn echt een bezienswaardigheid. Uitbundig worden we begroet, vooral door de kinderen. We gaan nog lekker een biertje drinken met uitzicht op de rivier, waarna we weer terug gaan naar het hotel. s ’Avonds zoeken we een restaurant waar we een lekker pizzaatje eten met een heerlijk wijntje.

• 28 Juli 2015 - 08:48

Mieke:

verslagenboekje bijna voltooid! dank er voor!

• 28 Juli 2015 - 11:30

MIEKE :

wat een wisselende emoties in dit en andere verslagen! voorspoedige terugreis!

• 29 Juli 2015 - 12:28

Inge: