Saigon en de Mac Donalds - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Tineke Knol - WaarBenJij.nu Saigon en de Mac Donalds - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Tineke Knol - WaarBenJij.nu

Saigon en de Mac Donalds

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

20 Juli 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

We moeten vroeg op omdat we vandaag gaan vliegen vanaf Danang naar Saigon (Ho Chi Min). De meisjes zien ertegen op Fleur vanwege de oren en Vera vanwege de misselijkheid. Het is enorm druk op het vliegveld en terwijl we in de rij staan en ons afvragen of we niet online in hadden moeten checken, doet Veertje niets als rennen naar het toilet.
Gelukkig was dat online inchecken niet nodig en kreeg Vera de misselijkheid met ademhalingsoefeningen onder controle.
Eenmaal in het vliegtuig gebruikte Fleur de duikinstructies mbt het klaren van de oren. Ze klaarde voordat ze dicht zaten. Ik zat tussen de beide dametjes in en HJ zat aan de andere kant van het gangpad. HJ had de ergste vlucht ever. Want naast hem zaten een moeder en een 4 jarig dochtertje die de ademhalingsoefeningen niet beheersten en geen pilletjes hadden. Als eerste ging het meisje zeer uitvoerig over haar nek. Wat ze gegeten had geen idee, maar stinken dat het deed! En daarna ging moeder ng 2 keer over haar nek. HJ heeft de hele vlucht in het gangpad gestaan. Er was nergens meer een plekje vrij dus bij de landing moest hij toch echt zijn plekje weer innemen.
Als we op de luchthaven aankomen staat er wederom een taxichauffeur met mijn naam. Hij brengt ons naar het Edenstar Saigon hotel. Het is wederom een prachtig hotel. Op de twaalfde verdieping is een zwembad op het dak. Geweldig!
We besluiten eerst de stad in te gaan. De meiden hadden ontdekt dat er een Mac Donalds is! Ik had gezien dat deze redelijk dicht bij het hotel zat.
Saigon is een stuk drukker en wat ons betreft veel minder sfeervol als Hanoi. Je moet bijna suïcidaal zijn om over te steken. Maar de Mac was lekker, vooral het softijsje!
De stad was niet bijzonder, behalve de markt. Fleur bleek een ware pro in afdingen! Ze kocht een ‘RayBan’ en iedereen kocht een geurtje. Het was erg heet en we besloten terug te gaan naar het hotel en lekker te gaan zwemmen.
We besluiten om in het hotel te gaan eten. Ondanks dat we de keuken geïnstrueerd hadden kreeg Fleur een allergische reactie. Gelukkig niet zo erg dat de epipen gebruikt moest, maar wel zo vervelend dat ze een opgezwollen lip kreeg en heftige buikpijn. We hebben geen idee wat de trigger was. Vervelend!

• 24 Juli 2015 - 21:35

Inge:

Wat goed geschreven allemaal! Wel heftig hoor... vallen en opstaan!
    Hoop dat jullie de laatste week nog heel erg kunnen genieten van zon zee strand etc

• 26 Juli 2015 - 12:46

Linda Kraaij:

wat een bijzondere reis gaaf hoor.
    en fleur jeroen heeft daar ook een rayban gekocht laatst.
    nog heel veel plezier met ze allen.
    groetjes fam kraaij