De boer op...... - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Tineke Knol - WaarBenJij.nu De boer op...... - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Tineke Knol - WaarBenJij.nu

De boer op......

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

17 Juli 2015 | Vietnam, Hoi An

Vrijdag 17 juli

Helaas voelt HJ zich vandaag nog niet fit en besluit hij in het hotel te blijven.
De meiden en ik stappen dus samen met de gids op de fiets. Het is erg leuk om hier te fietsen. Toch weer heel anders als met de auto. We fietsen langs winkeltjes en marktjes en door nauwe steegjes. Prachtig. Dan komen we aan bij een boot. De fietsen gaan op de boot en we gaan over de rivier naar het coconut forrest. Tot onze verrassing moesten we daar in een sampan bootje , een rond rieten mandje. Samen met een local die ons door het forrest loodste. In de oorlog hielden de mensen zich hier schuil.
Na de sampan trip stappen we weer op de fiets we fietsen naar Tra Que een boerendorpje waar de beste groenten uit Vietnam vandaan komen. Alles ecologisch. Er wacht hier een andere gids op ons een hele aardige jonge vrouw die ons ook bij de kookworkshop zal helpen. We nemen eerst plaats aan de tafel bij het boeren gezin. Een ouder vriendelijk ogend echtpaar zit gezellig bij ons aan tafel, en we krijgen een gastvrij onthaal met thee en bloemzaadjes drinken , dit alles tot groot ontsteltenis van de meisjes. Fleur krijgt het niet over haar hart om iets te laten staan , omdat de mensen ze vol blijde verwachting aankijken. Na de thee en de bloemzaadjes moeten we aan het werk. De grond moet voor verwerkt , de plantjes moeten gepland en natuurlijk moet er water gegoten worden. De meiden helpen dapper mee.
We nemen afscheid en fietsen door het prachtige stukje natuur de kookworkshop. Maar als eerste krijgen we een voetmassage. Dat mag dan ook wel na al het harde zwoegen ;-) We hadden hem opnieuw niet verzonnen maar laten het maar gewoon lekker over ons heen komen. Er zijn ergere dingen niet waar. Vera laat zich ook lekker verwennen en Fleur peinst er niet over.
Daarna moeten we opnieuw aan de slag. Als eerste leren we roosjes maken van tomaten en daarna leren we nog 3 typisch Vietnamese gerechten te maken. Leuk, leerzaam en erg lekker merken we later als we het in een prachtige tuin op mogen eten. Wat en waar paradijsje!
Daarna fietsen we terug naar het hotel en Henk Jan, die nog steeds niet fit is.
We gaan lekker afkoelen in her zwembad en eten opnieuw in het restaurant bij het hotel. Hopelijk is HJ morgen weer fit. Hij gebruikt intussen antibiotica hopelijk slaat dat aan.

• 19 Juli 2015 - 11:19

MIEKE WAMELINK:

Met de fiets erop uit, prachtige natuur zien, leuke dingen doen, gezond eten, toppie allemaal en een heerlijke massage, wat wil een mens nog meer? Jammer dat hj nu zelfs aan de antibiotica moet, dat helpt wel snel om er bovenop te komen! Alle goeds en wat zullen jullie een verhalen hebben....!