Easy Riders - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Tineke Knol - WaarBenJij.nu Easy Riders - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Tineke Knol - WaarBenJij.nu

Easy Riders

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

16 Juli 2015 | Vietnam, Hoi An

Donderdag 16 juni.

De buiken werken gelukkig mee! We gaan vandaag bij motorrijders achterop. Fleur, die in Nederland zich echt afvroeg of ik helemaal gek geworden was, zij zou never nooit achterop gaan bij zo’n vreemde vent, was zelfs superenthousiast. Wat een gave ervaring om bij deze ervaren mannen achterop te zitten en het dagelijks leven aan je voorbij te zien trekken. Als eerste stoppen we bij de Elephant Spring. Een mooie waterval waar we kunnen zwemmen. Daarna gaan we de Hai Van Pass over ook wel de wolkenpas genoemd. We eten bij een visrestaurant in een meer, waar je enkel locals ziet. HJ en ik vinden het heerlijk maar de dames houden niet van vis. Zij krijgen dus een omelet met rijst. De reis gaat verder en op de pas zien we een bruidje en haar groom. De meiden zijn erg onder de indruk van haar jurk.
Daarna stoppen we bij de Marble Mountain een groot tempelcomplex. Het is flink trappen lopen en dat zijn de meiden toch echt niet van plan. Zo gauw Qyang uit zicht is gaan de meiden op de trappen zitten en zwoegen HJ en ik door. Maar het was de moeite meer dan waard!
De easy riders hadden er veel plezier in. De rijder van Fleur, Quang, en van Vera , die naam weten we niet, waren 2 haantjes ze reden graag beiden voorop. En de dames vonden het geweldig!
Vera moest op het laatst nog 2 keer wisselen van rijder. Dat gaf flink wat stress. De laatste meneer vergiste zich in het achterna rijden van de groep. Hij ging achter de verkeerde groep aan. Vera, heldhaftig als ze is sprong van de motor af toen deze stopte. Gelukkig kwam alles goed omdat de andere rijders het goed in de gaten hielden.
We waren blij verrast toen ze ons bij het hotel afzetten. Wat een prachtige oase! Het voelt als een paradijs.
We hebben ons nog nooit zo vies gevoeld. Oh nee dat klop niet, een paar dagen geleden was het nog erger. Zie 14 juli. We hebben heerlijk gedoucht en daarna lekker gezwommen en een heerlijk wijntje gedronken aan her zwembad!
En de meiden waren heel blij met de menu kaart. Tomatensoep en spaghetti carbonara!!! Wat wil een mens nog meer in Vietnam!

• 17 Juli 2015 - 12:42

Mieke:

zo kan het wel weer, het lijkt wel een spannende roman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 19 Juli 2015 - 18:42

Inge:

Dacht ik ook toen ik het las................. Saskia Noort of Suzanne Vermeer!